Šumava |  Sušice |  Čkyně |  Prachatice |  Kvildsko |  Vimperk |  Volary Webkamery:  Šumava |  HumlNET |  ČHMÚ Počasí |  Ubytování Šumava Vyhledávání

Důležité kontakty

Informace o využívání

  • A. Schubert: 7 000 nových domů na Šumavě...


    sumava vh

     

     

    Komentář předsedy Svazu obcí Národního parku Šumava

     

    Může v Národním parku Šumava vyrůst 7 000 nových domů?

    Za ta léta šumavských zkušeností dokážu předvídat jednotlivé kroky Hnutí Duha a spolu s nimi odškrtávat z úkolníčku jednotlivé splněné úkoly. Co však nedovedu předvídat, je kreativnost argumentace, kterou dokáží členové tohoto hnutí vymyslet, aby zaujali společnost. Zájem společnosti má pak veliký význam na finanční toky plynoucí do pokladny podobných hnutí.

     

    Jejich aktuálním hitem je výzva směrem k veřejnosti o oslovení vyjednávacího týmu budoucí vládní koalice s obavou o budoucnost Šumavy. Mantrou obav je pak likvidace zbytků horských smrkových pralesů, megalomanská výstavba 7 000 nových domů, lanovek, sjezdovek, apartmánových staveb, golfových hřišť atd.

     

    Šumava a její národní park si bezesporu vládní pozornost zasluhují. Národní park byl vyhlášen vládním usnesením a dalo by se tak předpokládat, že takový vládní projekt bude pod ostřížím zrakem našich osvícených vlád. Opak je pravdou. Všechny vlády od roku 1992 se k Šumavě staví tak nějak odtažitě. Dokazuje to zejména nesplnění základního úkolu, kterým je zákon o národním parku. Tento úkol nebyl splněn již plných 21 let. Možná má Hnutí Duha obavu, že by rodící se vládní reprezentace mohla tento úkol odškrtnout i ve svém rodícím se úkolníčku. Možná má Hnutí Duha obavu, že by takový zákon mohl myslet jak na přírodu, tak na člověka. Jak je tomu popříkladu u takového sousedního bavorského parku. Ale to by tady pak byl zákon, ten by stanovil pravidla a zmenšil by, anebo úplně zlikvidoval, prostor pro polopravdy, lži, výmysly, demagogii a ekobyznys.

     

    Realita je taková, že celá řada šumavských hotelů a penzionů je po řadu měsíců v nabídce realitních kancelaří. To, že by byla na Šumavě poptávka po nových hotelích, apartmánových domech, lyžařských areálech, golfových hřišť a jiných megalomanských projektech, to je známo pouze Hnutí Duha. A kde není poptávka, není ani nabídka. Obce, které jsou orgány územního plánování, nic takového nenabízí, protože ani nic takového ve svých obcích nechtějí. 

     

    Po čem je ale na Šumavě aktuální poptávka, tak po šumavském zlatu, kterého je ho tady požehnaně! A těžba šumavského zlata, to není jenom díra do země. To je přehrada na ukládání kyanidových kalů z chemického loužení zlatonosné rudy, nebo uvolňování arzénu do ovzduší. Ale tady Hnutí Duha mlčí. Přitom prolomení horního zákona a surovinových zásob, to je úkol pro politické vyjednávací týmy. Třeba se to nehodí do aktuálního ekobyznysu, protože takové mlčení mnohdy vynáší více, než boj za přírodu a kvalitní život člověka.  

     

    A těch 7 000 nových domů? Tento týden byli na Šumavě zástupci bavorských ekologických organizací a jeden z jejich dotazů zněl, že prý se má v Luzenském údolí u Modravy stavět hotel. Ano, má na Šumavě vyrůst 7000 nových domů, v Luzenském údolí hotel a na Marsu aquapark! Bez odpovědnosti, se dá tvrdit cokoliv a stokrát opakovaná lež se přeci stane pravdou.

     

    Antonín Schubert,
    starosta Modravy, předseda Svazu obcí NP Šumava

     

    Sdílet





    Komentáře   

     
    #5 Ing.Libor Bezděk 2013-12-04 17:17
    Re: panu Jardovi i ostatním.
    Já jsem asi nebyl dobře pochopen. Souhlasím s ochranou Šumavy, a nemusím také na každé mýtině vidět rekreační chalupu. Ovšem jako šumavák z Vimperka vám popíšu jednu pravdivou příhodu. Chtěl jsem svůj pozemek umístěný mezi obcí, kde jsou samé rekreační chalupy. Pouze asi tři stálí. a z druhé strany mého pozemku stojí rekreační kemp a všechno leží na břehu rybníka prodat rozdělené pozemky na chaty. To mi bylo zamítnuto. Budiž. Tak jsem se rozhodl na pozemku v rámci zelená Šumava vysázet les. Požádal jsem o skladbu dřevin, kterou mám pozemek osázet a povolení k provedení ozelenění. Toto mi bylo a pozor dejte, také zakázáno !!!!!! S odůvodněním, že by to nevypadalo dobře s l e t a d l a. Tak se nedivte, že moje postoje jsou takové jaké jsou. Děkuji za pochopení a budu rád za komentáře ať kladné, tak i opačné. Opakuji nic z tohoto jsem si nevymyslel. Zdravím Slunce v duši Ing. Libor Bezděk
    Citovat
     
     
    #4 Jarda 2013-12-04 09:22
    Re:Ing.Bezděk
    Dobrý den všem.Pane Bezděku, povím Vám to asi následovně. Máte pravdu, kritici by se měly opravdu přihlásit k tomu odkud jsou a kdo jsou, ale maoměšťácké příšeří "naší krásné šumavěnky" bohužel neumožňuje odkrýt svoji plnou identitu, ikdyž samozřejmě jen zdánlivě. Protože admini susice.eu o přispěvateli zde do diskuse mohou zjistit mnohé,že?
    Co se týká mě osobně, tak jsem na Šumavě žil 33 let. Jsem řekl bych obyčejný člověk, který si jde víceméně vždy svou vlastní cestou a tím pádem hledá. Hledá své postoje a názory na konkrétní věci.
    Nejsem urputným zastáncem ekologů. S těmito lidmi lze jistě v mnohém souhlasit a v mnohém také ne. Jenže uvědomme si, že národní park přeci vznikl z důvodu ochrany přírody. To je, a doufám, že i bude jeho prvotní poslání. Ty domy o kterých se budeme bavit rozhodně nebudou patřit stálým obyvatelům, ale budou sloužit k rekreaci lidí z metropolí (Praha, Plzeň). Tito lidé opravu do ekonomiky nepřinesou mnoho, to bez diskuzí. Nejsem pro to aby se Šumava uzavřela svému přirozenému rozvoji, ale musí se bránit snahám o její znásinění. Pan "Ing." Schubert, kterého osoně bohužel znám je pro mě ikonou čehosi... Stačí jeho vystoupení třeba na Mikroregonu západ. Kde posluchač jeho slov najednou zjistí, že nejde ani tak o názory. Ale o to jak umíte vykřikovat...
    Citovat
     
     
    #3 Ing.Libor Bezděk 2013-12-01 20:49
    Docela by mně zajímalo odkud jsou oponenti pana Šubrta. Nic ve zlém, ale i já se přikláním k teorii o ochraně přírody ale i s ohledem na ochranu žijícího tvora na Šumavě, který je až na posledním místě a to Homo Sapiens. Myslím si, že Šumava je sice velice přitažlivá pro turisty vzhledem k jejímu chránění, ale nedosahuje a nikdy nedosáhne území nedotčená v USA nebo v Rusku. Je nás deset milionů a někde musí žít ti lidé co tu bydlí. Ohledně nových chalup a staveb rozhoduje se vší přísností CHKOŠ a myslím si, že až někdy dost přísně.
    Tak že zdravím všechna Slunce v duši Ing. Libor Bezděk Vimperk
    Citovat
     
     
    #2 tomáš 2013-12-01 06:52
    Vždy zbystřím, když se mne někdo snaží přesvědčit, že to a to zcela určitě nehrozí, protože atd. Ono totiž, jak praví staré moudro, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A to sedí i na tento případ. Naše politickoekonom ické struktury již mnohokrát dokázaly (a to nejen na celorepublikové , ale i lokální úrovni), že pro ně veřejný zájem není zhola ničím. Takže, pane Schuberte: pokud budou mít na Šumavě hlavní slovo lidé jako jste Vy, klidně může hrozit i ta výstavba hotelu na Březníku, ostatně kapacitní restaurace je tam právě budována.
    PS: Těžaři zlata by stylem Vaší argumentace mohli požadovat povolení průzkumné těžby s tím, cena zlata momentálně padá a je na několikaletém minimu, tudíž něco jako těžba prostě v žádném případě ...
    Snahy o obnovení těžby zlata na Kašperskohorsku ostatně vnímám jako i důsledek dlouhodobé bagatelizace významu ochrany šumavské přírody.
    Citovat
     
     
    #1 Karel Valtr 2013-11-30 12:05
    Pane Schubert, já nejsem představitelem hnutí duha ale pokud se začne myslet v Národním parku na člověka tak je to prostě špatně...Národn í park je 100 procentně založen pro přírodu a ne pro člověka jak neustále dokola mylně prezentujete. Člověk má k dispozici dalších 99 procent území ČR. Rovněž se Vaše prezentace opírá o rozvoj území, který stavíte na turistice. Turistika na Šumavě v současnosti spíše stagnuje popř. má klesající tendenci a to je bohužel i Vaše práce. Přírodní potenciál a možnost rozvoje na tomto základě je na Šumavě veliký, bohužel to neumíte využít. Výstavba sjezdovek a betonových chodníků opravdu není to pravé ořechové. Jsem majitelem prosperující cestovní kanceláře se zaměřením na zahraniční klientelu(Japon sko, Čína, Rusko) a Šumava je pro zahraniční turisty stále méně lákavá. Kdy konečně pochopíte, že lidé, kteří se přijedou podívat na přírodu, nechtějí vidět sjezdovky a chodit po betonových chodnících...ta kto opravdu nevypadá divočina hodná NP. Jediný rozvoj, který pozoruji na území NP je stavění chalup. Chalupář Vám peníze do regionu opravdu nepřinese...neb o Vám ano?:)....korun ky od pražáka do vlastní kapsy za změnu územního plánu je možná dostatečná motivace?..nebo se mýlím...
    Citovat